
Le Kebab etablerar sig i Västermalmsgallerian
Runt årsskiftet öppnar Le Kebab upp dörrarna till sin sjunde restaurang i Stockholm. Denna gång i Västermalmsgallerian på Kungsholmen.
Med en kombination av traditionella smaker och moderna influenser har Le Kebab blivit en favorit bland Stockholmarnas kebabälskare. Den nya restaurangen i Västermalmsgallerian innebär ett strategiskt steg för kedjan att etablera sig på Kungsholmen, där efterfrågan på snabb, smakrik och prisvärd mat är stor.
– Vi är otroligt glada över att kunna öppna vår sjunde restaurang. Denna gång i hjärtat av Kungsholmen. Västermalmsgallerian är en plats med puls, rörelse och ett fantastiskt flöde av människor. Vi ser fram emot att bli en del av området och erbjuda våra gäster ett koncept där kvalitet och snabbhet går hand i hand, säger Charbel Hammo, grundare av Le Kebab.
Restaurangen i Västermalmsgallerian kommer att erbjuda allt ifrån klassiska kebabrätter till fräscha växtbaserade alternativ. Ambitionen är att skapa en plats, likt kedjans övriga restauranger där alla kan hitta sin favorit.
– Genom etablering i ett nytt område ser vi fram emot att välkomna både nya och trogna gäster till vår nya restaurang. Vår målsättning är att alltid leverera en bra smakupplevelse och ligga i framkant när det kommer till kebab. Både vad det gäller smaker och upplevelsen som helhet, fortsätter Charbel.
Le Kebab grundades år 2020 och har sedan dess vuxit till en av Sveriges mest populära kebabkedjor med flera restauranger runt om i Stockholm. Med fokus på kvalitet, smak och service har företaget tagit en stark position på den svenska snabbmatsmarknaden.
Den nya restaurangen planeras att öppna runt årsskiftet, och i samband med etableringen ser man även över konceptet för hela kedjan.
– Inför etableringen i Västermalmsgallerian arbetar vi just nu med att se över vårt koncept gällande inredning, varumärke och utbud. I det stora hela kan man fortsatt förvänta sig hög kvalitet av traditionella kebabrätter i en otvungen miljö likt nuvarande restauranger, men vi vill hela tiden utvecklas för att ge våra kunder en upplevelse i framkant, som ligger rätt i tiden och möter efterfrågan på marknaden, avslutar Charbel.